Usługi co-packingowe stanowią jeden z najważniejszych elementów procesu zarządzania łańcuchem dostaw i sprzedażą produktów. Z reguły zleca się je parterom zewnętrznym, wyspecjalizowanym w świadczeniu takich usług. Na czym właściwie polega co-packing? Czy różni się czymś od konfekcjonowania produktów? Tego już dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy do lektury.
Czym jest co-packing?
Co-packing to usługa polegająca na profesjonalnym pakowaniu różnorodnych towarów, najczęściej realizowana przez wyspecjalizowaną w tym firmę zewnętrzną, która dysponuje odpowiednim zapleczem technologicznym, magazynowym i logistycznym.
Z usługi co-packingu korzystają przedsiębiorstwa z najróżniejszych branż, które nie chcą lub nie mogą we własnym zakresie zająć się pakowaniem swoich towarów. Wymieńmy tutaj tylko podmioty z takich sektorów jak przemysł ciężki, hutnictwo czy nawet e-commerce.
Dostawca usługi co-packingu dba o każdy element związany z pakowaniem towarów i tym samym z dostosowaniem ich do ustalonych z zamawiającym warunków sprzedaży na konkretnym rynku. Przykładowo: jeśli produkt sypki ma być oferowany klientom w opakowaniach o masie 1 kg, to firma świadcząca usługi co-packingu konfekcjonuje towar zgodnie z takim zamówieniem, dopasowując odpowiednie opakowania etc.
Co-packing a konfekcjonowanie produktów
Co-packing i konfekcjonowanie produktów nie są określeniami równoznacznymi. Można napisać, że co-packing jest elementem konfekcjonowania, procesem skupionym na samym pakowaniu lub przepakowywaniu towarów. Konfekcjonowanie natomiast obejmuje także przygotowanie produktów do sprzedaży, zwłaszcza detalicznej, w tym stworzenie gotowych zestawów produktowych, promocyjnych etc.
Wracając do co-packingu. Usługa ta obejmuje różnorodne działania związane z pakowaniem towarów przeznaczonych do dalszej dystrybucji i sprzedaży, czy to hurtowej, czy detalicznej, w tym pakowanie jednostkowe, zbiorcze, a także przepakowywanie towarów z większych opakowań do mniejszych lub odwrotnie.
Przykładem może być sytuacja, w której producent dostarcza produkt w dużych ilościach, np. w silosach, a wykonawca usługi odpowiada za przepakowanie do mniejszych opakowań jednostkowych, które zostaną odpowiednio oznakowane i ostatecznie trafią do sprzedaży.
Korzyści z co-packingu
Usługi co-packingowe zyskują coraz większą popularność wśród producentów i dystrybutorów z różnych branż. Outsourcing tego rodzaju operacji niesie ze sobą szereg korzyści, w tym m.in.:
- Obniżenie kosztów operacyjnych, związanych np. z zakupem specjalistycznego sprzętu, zatrudnieniem pracowników czy wynajmem przestrzeni magazynowej;
- Gwarancję zachowania jakości produktu– to firma zajmująca się co-packingiem odpowiada za prawidłowe wykonanie usługi;
- Usprawnienie łańcucha dostawpoprzez integrację usług pakowania, magazynowania i transportu w jednym miejscu, co znacznie przyspiesza procesy logistyczne.
Co-packing – warto postawić na sprawdzonego partnera
Szukając rzetelnego i godnego zaufania wykonawcy usługi co-packingu, skorzystaj z naszej rekomendacji i zapoznaj się z ofertą PEDMO. To doświadczone przedsiębiorstwo zapewnia kompleksową obsługę w zakresie konfekcjonowania i przepakowywania produktów sypkich, zwłaszcza na potrzeby sektorów przemysłu ciężkiego, hutniczego i odlewniczego.
PEDMO oferuje usługi co-packingowe z wykorzystaniem worków wentylowych lub zszywanych, najczęściej o pojemności 20-25 kg, jak również big bagów o pojemności od 500 do 1000 kg. Istnieje możliwość dostosowania opakowań do indywidualnych wymagań klienta.
PEDMO oferuje także pełną gamę usług związanych z szeroko rozumianym konfekcjonowaniem produktów sypkich, w tym magazynowanie, granulowanie czy suszenie.
Ze szczegółami oferty usług co-packingowych firmy PEDMO zapoznasz się na jej stronie internetowej pod adresem https://pedmo.eu/.
Art. Sponsorowany